Filtrowanie produktów

Producenci
  • Acoustic Solution
  • Akmuz
  • Behringer
  • Beyerdynamic
  • Direct Sound
  • Jeremi
  • Kaline
  • Medeli
  • Moon Acoustics
  • On-Stage
  • Proel
  • Roxtone
  • Stagg
  • Vic Firth
Kategorie
  • Nagłośnienie, odsłuch
  • Kable, wtyki
  • Mikrofony, statywy
  • Miksery
  • Parawany akustyczne
  • Kolumny, Rejestratory
  • Słuchawki
  • Statywy
Cena
Dodatkowe
  • Promocje
  • Nowości
  • Najlepiej sprzedawane
  • Wyprzedaże
Status produktu
  • Dostępny
  • Niedostępny

KATEGORIE PRODUKTÓW

Koszty dostawy

Avant Drumshop Koszty Przesyłki
Bezpłatna dostawa
dla zakupów powyżej 299 zł

Nagłośnienie, odsłuch

NAGŁOŚNIENIE, ODSŁUCH


Nagłośnienie - na scenie każdy instrument wymaga nagłośnienia. Gitara potrzebuje wzmacniacza, głos potrzebuje mikrofonu. Nie inaczej jest z naszą perkusją. Aby poprawnie brzmieć i być słyszalną dla publiczności należy wyposażyć ją w zestaw mikrofonów. Istnieje wiele rodzajów mikrofonów, które różnią się jakością oraz zastosowaniem. Przyjmuje się, że każdy instrument w zestawie powinien posiadać przeznaczone mu mikrofony tj. innych mikrofonów użyjemy do tomów, innego do bębna basowego, innego do werbla i innych do talerzy. Zasadą przestrzeganą przy omikrofonowaniu perkusji jest przeznaczanie po jednym mikrofonie do jednego elementu, to oznacza, że każdy z naszych tomów musi posiadać swój własny, jeden mikrofon. W przypadku blach swój mikrofon należy się przede wszystkim hi-hat’owi. Wyjątkiem są talerze crash i ride, które zwyczajowo „zbiera się” z dwóch mikrofonów bez względu na to ile ich jest, z tzw. „overhead’ów” (z ang. over-head: nad-głową. Overhead’y to studyjna nazwa talerzy używana najczęściej przez realizatorów i osoby pracujące w studio nagraniowym, oraz później producentów muzycznych). Talerz ride nagłaśnia się mikrofonem częściej w warunkach studyjnych, niż podczas koncertów. Wyjątkiem jest także nasz werbel, czyli obok stopy drugie serce naszego zestawu, który nagłaśnia się najlepiej dwoma mikrofonami – jednym na górze, skierowanym w górną membranę, drugi od dołu, który zbiera dźwięk z naciągu rezonansowego i pozwala na lepsze uchwycenie sprężyn tego werbla, co daje większe pole do manewru dla producenta czy realizatora zajmującego się brzmieniem tego instrumentu. Trzeba mieć świadomość, iż akustyczne brzmienie naszego zestawu to tylko połowa ostatecznego rezultatu. Druga, bardzo ważna połowa leży po stronie nagłośnienia, które podrasowuje brzmienie i charakter bębnów, wydobywając z nich wszystkie zalety i akcentując najlepsze cechy.

Odsłuch – odsłuch, bądź monitor, jest to głośnik czy też źródło dźwięku, z którego korzystają na scenie muzycy, by móc słyszeć się nawzajem. W sytuacji, gdy scena jest na tyle duża, iż stoi się kilka metrów od siebie niemożliwym jest wysłyszenie partii partnera nie stojąc, jak ma się to w zwyczaju, w nieznacznej odległości od wzmacniacza basisty, gitarzysty czy od samej perkusji. Tym bardziej, iż warunki sceniczne wymagają niekiedy zwiększenia głośności, bądź jej zmniejszenia na wzmacniaczu, co powoduje, iż muzycy muszą dostosować się do wypracowanych w trakcie próby warunków. W tym celu stosuje się odsłuchy, aby zniwelować wszelkie problemy z muzyczną komunikacją podczas występu ale także dla zwyczajnego komfortu. Sprawa odsłuchów jest niebywale istotna szczególnie dla perkusistów z pewnego ważnego powodu – podczas koncertów zwyczajowo wzmacniacze skierowane są w stronę widowni, a bębniarz siedząc zazwyczaj w tylnej części sceny nie ma fizycznej możliwości usłyszenia instrumentów z samych wzmacniaczy, które po bokach sali przed nim, odwrócone tyłem. Alternatywnym rozwiązaniem są też odsłuchy douszne w których to słuchawka zastępuje nam postawiony na scenie monitor. Są to najczęściej wyprofilowane słuchawki wykonane na podstawie indywidualnego specjalnego odlewu naszej małżowiny usznej tak, aby idealnie dla nas pasowały i doskonale izolowały niepotrzebne hałasy z zewnątrz. Jest to bardzo komfortowe rozwiązanie, które przede wszystkim chroni nasz słuch przed ogromnym niekiedy natężeniem dźwięku podczas koncertu.

Nagłośnienie, odsłuch

Średnia ocena: 4.5 (90%)
Na podstawie: 7 ocen
© 2005-2024 www.drumshop.pl