BĘBNIARZ W TARTAKU

Chyba każdy z nas rozmyślał nad doborem odpowiednich korpusów tak, aby spełniały nasze oczekiwania brzmieniowe.  Klon? Brzoza? Bubinga?  A może widowiskowy akryl?:)

        W tym artykule spróbuję co nieco przybliżyć rodzaje podstawowych surowców wykorzystywanych do produkcji naszego „narzędzia pracy”. Charakterystyki najpopularniejszych gatunków:

TOPOLA

Wykorzystywana do produkcji tanich bębnów dla początkujących, ma zbliżoną charakterystykę brzmienia do klonu, jednakże jej brzmienie jest jednolite i dość płaskie.

https://drumshop.pl/6819-tamburo-perkusja-t5-plus-p20-hardware.html

BRZOZA

To drewno idealne dla bębniarzy „łupiących” cięższe gatunki muzyczne ze względu na skupiony, wyraźny atak i głębokie wybrzmienie. Korpusyy brzozowe ze względu na swą „krótkość” są lubiane przez realizatorów.

https://drumshop.pl/6745-premier-perkusja-apk-birch-modern-rock-22.html

KLON

Klon jest na tyle uniwersalny, że idealnie sprawdza się zarówno na scenie jak i w studio. Ciepłe, wręcz „śpiewające” brzmienie z wyraźnymi wysokimi rejestrami znajduje wielu zagorzałych zwolenników.

https://drumshop.pl/6858-sonor-perkusja-aq2-maple-stage-set.html

MAHOŃ

Miękkie drewno w stosunku do brzozy i klonu, zdecydowanie cichsze, ciemniejsze w brzmieniu z miękkim dołem i atakiem. Dobry jakościowo mahoń jest drogi i ciężko dostępny, dlatego w wypadkach „budżetowych” stosuje się luan lub meranti, które są bardzo zbliżone brzmieniowo do mahoniu.

https://drumshop.pl/3929-pearl-perkusja-export-fusion-ex.html

KAPUR

Ma otwarte i dynamiczne brzmienie ze świetną projekcją. Jest mięsisty i bardzo ciemno brzmiący. https://drumshop.pl/5235-tama-werbel-soundworks-kapur-14×6-dkp146-mrk.html

JESION

Mocny, zwarty dół i wyraźny atak oraz duża głośność to zalety jesionu, jednakże sprawia to, że są o wiele mniej uniwersalne niż na przykład klon czy brzoza. https://drumshop.pl/6519-ddrum-se-flyer-shellset-natural-ash.html

BUBINGA

Znacznie twardsza od jesionu jest bubinga. Produkujące głośne, wysokie tony z mocnym, ale krótkim dołem. Zwykło się mawiać, że bębny z bubingi mają „power”.

https://drumshop.pl/3575-tama-werbel-z-bubingi-slp-g-bubinga-14-x6-.html

AKRYL

Akryl to oczywiście nie gatunek drewna ale bębny wykonane z tego tworzywa zyskały sobie sporo zwolenników gdy po raz pierwszy pojawiły się na rynku w latach 60. ubiegłego wieku – a w ostatnich latach nastąpił ich swego rodzaju „renesans”

Cechuje go niższe brzmienie z mniejszym atakiem w stosunku do drewna. Lubi wysoki strój, w którym zyskuje większą klarowność. Poza tym świetnie prezentuje się na scenie –

https://drumshop.pl/6454-ludwig-werbel-akrylowy-tequila-sunrise-limited-14-x65-.html

Jak widać – wybór nie jest łatwy a do tego trzeba jeszcze pamiętać, że bardzo ważna jest także grubość korpusów. Przed zakupem bębnów polecamy na spokojnie ograć różne warianty i samemu zdecydować co pasuje do naszego ucha.

BĘBNIARZ W TARTAKU

Średnia ocena: 4.7 (94%)
Na podstawie: 7 ocen